W cyklu działań o bardzo wyraźnym rysie pomocowym sytuuje się również praca, realizowana w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku (2010 rok). W rozważaniach koncepcyjnych na temat tego projektu dużą role odegrało położenie galerii. Okolice Radomia to tereny dotknięte bardzo dużym bezrobociem. Mieszkańcy małych wiosek zaciągają długi w okolicznych sklepach, aby przeżyć kolejny miesiąc. W sytuacji, gdy nie zostają zaspokojone ich podstawowe potrzeby trudno o zainteresowanie sztuką. Z pewnością nie są bywalcami galerii. Jak zainteresować ich sztuką, czy ma ona możliwości dokonywania realnych zmian w życiu pojedynczej jednostki? Projekt Zeszyt, w którym zaproponowałam spłatę zeszytowych długów potencjalnej publiczności, nie doczekał się realizacji w pierwotnej formie. Po raz kolejny okazało się że sztuka nie posiada narzędzi, które w konkretny, materialny sposób mogą wpłynąć na życie odbiorcy.
PREZENTOWANA NA WYSTAWACH
Outside in, inside out Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko